inspiration..och viljan till framgång

Man kan ju inget annat än att inspireras av alla de fantastiska förare + hundar som tävlade i NM i lydnad på Hundmässan idag (igår? klockan är ju över tolv). Nu får jag den där välbekanta känslan som jag haft så många ggr i handbollen.. den har jag nu med, viljan till att lyckas och till framgång! tusan vad jag vill alltså, jag och rim, vi ska bli bäst... på allt!

Imorse var jag iväg till Bagarmossen för att rim skulle få sin ett års vaccination och jag som är relativt ny inom det här området (och som samtidigt tycker att det är väldigt jobbigt att ta ett stort ansvar och ordna saker) var ganska spänd och orolig. Hade ringt igår kväll vid 22.00 och frågat om det var okej att komma in på morgonen för en spruta eftersom att det var lite kort varsel osv. Det var inga problem och det var bara att droppa in. Sagt och gjort jag kommer in vid 08.00 och får ett bemötande som jag absolut inte hade behövt. Receptionen sa att dem inte gör sådana vaccinationer och att det här är en akutmottagning. Förklarar mitt samtal kvällen innan och får svaret:
"jag ska höra om det är någon som kan göra det, men dem kommer verkligen inte bli glada". Jag som redan går på nålar tycker att det var oerhört jobbigt att få ett sådant bemötande men fick iaf sätta mig ned och vänta ett tag, en tjej kommer för att hjälpa mig och jag känner att jag är måttligt välkommen just för tillfället.

Rim fick sin spruta och jag gick verkligen därifrån på ostadiga ben och med ett självförtroende som låg på minus. klart som korvspad att jag aldrig skulle åkt ända dit om jag inte hade fått ett ok kvällen innan, vad tror dem egentligen? sen att jag får ett ( enligt mig) ganska negativt och rätt så obehagligt bemötande tycker jag inte är rättvist.

Deras receptionist som jobbade igår kväll representerar hela företaget och om hon säger att det är okej, då är det okej och då ska jag bli bemött som om det är okej, även om det egentligen inte är det..tycker jag iaf.
Men min längtan att besöka en veterinär blev iaf inte starkare efter det här besöket.usch jag hatar sånt, det får mig att sjunka så himla lågt i både självkänsla och humör.



för att byta riktning helt så har relationen mellan dem här två utvecklats något enormt den senaste tiden och det är så himla kul att se. Det värmer i hjärtat att se dem "pussas" med varandra varje gång dem får chansen och att se dem leka med varandra på en mer normal nivå än tidigare, finafina tokhundar!

Och tessan, du är världens bästa mamma! hade jag inte haft min mamma redan så hade du gärna fått adoptera mig, utan tvekan!

Kommentarer
Postat av: Tess

Tack Fanny det värmer. Åh jag skulle adoptera dig direkt <3.

Kul att du fått blodat tand =).

Våra prinsar har verkligen hittat varandra =)..

2010-12-20 @ 07:10:29
URL: http://bcleo.blogg.se/
Postat av: Alex o hundar!

Vad roligt! Det e bara mig Tessan inte lyckats få till lydnadsfreak, men tror det blir bra för den vita :D!!! Ska bli kul o följa er!

2010-12-21 @ 14:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0