"minilov"

uppdateringarna lyser med sin frånvaro, men jag har en del att stå i. I onsdags var det ju dags för andra kurstillfället och den här gången kände jag att det var mycket mer givande för mig och rim. vi fick lite läxor till nästa gång och eftersom att jag är ledig ända fram till onsdag (precis som ett litet minilov) så har jag all tid i världen till att nötanötanöta alla småsaker med timmen (om man bortser från att jag jobbar eftermiddag/kväll idag och sen både lördag och söndag). Jag har även fått lite småtips av tess och leo inför min eventuella framtida lydnadskarriär? Vi får se hur det blir med den saken, men det är ju kul att träna bara för tränandets skull iaf!

Sen förstår jag inte hur vissa människor tänker. Vi har en tjej med en jack russel tik på kursen som för det första aldrig dök upp förra veckan och som ca 15 minuter in på onsdagens tillfälle påstår att hennes lilla älskling är trött och inte orkar koncentrera sig mera (notera att hennes lilla älskling just då var överallt och ingenstans förrutom just där hon skulle vara) och det var därför hon beter sig som hon gör.

Hon bestämmer såklart över sin hund och känner den nog aningen bättre än vad jag gör, men av det jag såg så var den där hunden just nu i himmelriket och trött fanns inte äns på världskartan.

Nu var det ett bra tag sen hela bc ligan var samlad, kanske dags för en reunion snart?

Kommentarer
Postat av: Alex o töser!

Reunion ja tack :D! Såg du på min blogg att Rim´s pappa är en av årets bragdhundar och ska till stora Stockholm o få pris??!



PS: Människan me russeln hade ju världens bästa ursäkt för att INTE uppfostra sin hund :D

2010-12-03 @ 18:33:39
URL: http://alexhundar.wordpress.com
Postat av: Tessan

Ja Reunion tack!!

Synd att folk inte fattar bättre. Det borde vara körkort på hund och att man måste "köra upp" minst en gång om året som man fortfarande är lämplig som hund ägare.

Eller nåt. Mera koll på hund folket Tack!!

2010-12-04 @ 09:16:16
URL: http://bcleo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0