Ers höghet


Tur att det finns någon som uppskattar vintern
Imorgon är det åter igen dags för inomhusträning och den här gången ska jag komma lite mer förberedd på vad det är jag vill fokusera på. Måste ju få tummen ur om det ska bli någon lydnadsdebut i vår/sommar (önsketänkande). Vårt samarbete har utvecklats mycket på senaste tiden och jag har hittat de knappar som jag behöver trycka på för att träningen ska falla på plats. Så nu ska jag våga satsa och ta för mig, för annars kommer det här aldrig att fungera. Planerar eventuellt in lite privatlektioner nu efter jul tillsammans med en vän så vi får se om det ger någon utdelning.

Jag vill,jag vill, jag vill! jag vill inte att han och jag bara ska bli ett sådant där tråkigt par som går på promenader och leker lite på klubbens agilitybana. Både han och jag är ämnade för något större (enligt mig), men det hänger helt på mig om det någonsin kommer att bli något. Tyvärr så har jag så mycket annat som pågår i mitt liv så det kanske inte alltid kommer gå så fort som det egentligen skulle kunna om jag la all min fokus på hundträningen.

jag och min familj planerar dessutom eventuellt en resa till varmare breddgrader på sportlovet (v.9) så den som är intresserad av att få den äran att vara rimägare för en vecka är välkommen att höra av sig!
Här kommer en liten lista på vad som ingår i vaktarim-paketet:
  • Han måste sova i sängen (helst på kuddarna)
  • Att sova längre än till 6 är överskattat
  • Att hålla sina stämband i trim är viktigt, och öva helst hela tiden
  • Glömmer du bort honom, gör han det klart för dig att du aldrig gör det igen
  • Ska du titta på tv så kan du räkna med att han ska sitta framför dig och titta på dig med sorgsna ögon så att du inte ser någonting
  • Glöm att du ens hade ett privatliv, han ska vara med överallt
  • Är du för snäll och mesig, så kommer han vända det till sin fördel och göra ditt liv till ett helvete
Det är några saker som man kan räkna med om man vill äga en rim. Annars är det inte så mycket mer du behöver tänka på så länge du ägnar all din vakna tid och uppmärksamhet åt att göra Ers höghet belåten. De som fortfarande är intresserade av denna unika möjlighet är välkommen att höra av sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0