vintervit

Efter en härlig morgonpromenad i -10 grader så sitter jag här medan rim beter sig som han brukar och är överallt och ingenstans mest hela tiden.
Vi var ju som sagt på agilitykurs i onsdags (inomhus tack och lov) och det var kul och intressant. tyvärr så kände jag att allting kanske inte var så givande eftersom att jag och timmen ändå har kört lite på skoj på klubben. Det har resulterat i att han tar sig an de flesta hindren med största möjliga självsäkerhet (även om han egentligen inte borde då hans motorik för det mesta ligger på minus). Kursen går ut på att prova på alla hinder osv. och det har vi redan gjort, iallafall de flesta.  Men sen var det även massa små saker som vi fick lära oss som jag nog kommer ha nytta av.

Både jag och vovven får hoppas på att det är lite bättre nästa gång. De flesta som var med hade även dem provat på tidigare så vi kanske kan utveckla lite till nästa gång. Men annars så var det superskoj att bara vara på kurs och jag tittar redan runt på lite andra kurser som jag och timmen kan gå tillsammans!

Här kommer en liten bildbomb från dagens promenad





Pälsen har äntligen börjat arta sig och han ser inte längre ut som en bc med skabb utan han börjar nu se ut som han gör när jag gillar han som bäst! lite vild sådär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0